"... μισώντας τον Εθνικό Τουρισμό"
.
"... μισώντας τον Εθνικό Τουρισμό"
Ο Παρθενώνας στη συγκυρία του Μνημονίου, καλοκαίρι 2010
"... μισώντας τον Εθνικό Τουρισμό"
Βλέποντας πως η χρονοϊστορική αυτή κατοχύρωση είναι ό,τι πιο ξένο κι απατηλό υπάρχει για τους ανθρώπους, κι επί πλέον μισώντας τον Εθνικό Τουρισμό και τις εφιαλτικές αρθρογραφίες a propos! [σελ.46]
Ο Παρθενώνας συμβολίζει το διαρκές πλέγμα υπερηφάνειας και ταπεινότητας, ανωτερότητας και υστέρησης, οικειότητας και δέους, που χαρακτηρίζει ανέκαθεν τη σχέση του νέου ελληνισμού με την ελληνική αρχαιότητα. Πρόκειται για μια διχαστική, σχεδόν σχιζοφρενική, σχέση. Η επίσημη πολιτική θέση (και η κοινή πεποίθηση) είναι ότι το μνημείο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο για ευγενείς (ή/και "εθνικούς") σκοπούς, εντούτοις την ίδια στιγμή, η θέση αυτή καταστρατηγείται (συχνά από τους ίδιους κύκλους). Το μνημείο γίνεται αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης, και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες χαρακτηρίζονται αυτόματα και με ευκολία "ιερόσυλοι". Το οξύμωρο είναι ότι στην πραγματικότητα οι δυο ρόλοι του "εκμεταλλευτή" και του "προστάτη" συνυπάρχουν στο ίδιο συλλογικό πρόσωπο. Ως αποτέλεσμα, η σύγχρονη Ελλάδα εμφανίζεται ως μια ενοχική κουλτούρα, η οποία συχνά αδυνατεί να προστατεύσει το πολιτισμικό κεφάλαιο το οποίο θέλει να θεωρεί ως κληρονομιά της.
(κλίκ στις εικόνες)
Η Τζένιφερ Λόπεζ στον Παρθενώνα (Σεπτέμβριος 2010) Ο φωτογράφος, Σπύρος Πώρος δηλώνει: ... οφείλω να πω ότι λόγω καταγωγής η δουλειά που ξεχώρισα ήταν η φωτογράφηση της Jenifer Lopez για την ελληνική «Vogue» στην Ακρόπολη… Οι αντιδράσεις δημιουργήθηκαν από ανθρώπους κομπλεξικούς και ανήθικους και από κάποια πολιτικά πρόσωπα. Αντί να πουν ευχαριστώ που την επόμενη μέρα της φωτογράφησης 10.000 site είχαν την Jenifer Lopez στην Ακρόπολη και ήταν τζάμπα διαφήμιση της χώρας. Δεν νομίζω ότι θα ξαναγίνει κάτι τέτοιο, ήταν ιστορική φωτογράφηση. [Από την espressonews] |
Ο Παρθενώνας στη συγκυρία του Μνημονίου, καλοκαίρι 2010