ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤA NEA 09/03/2012
Ηλίας Κανέλλης: "Τα μάρμαρα"
«
Δυστυχώς για μας, σε πολλές περιπτώσεις καθήσαμε πάνω στα μάρμαρα. Κλωσσώντας τα, όμως, και αναπαράγοντας το κλισέ της σπουδαίας καταγωγής, απλώς υποτιμήσαμε τις σημερινές δυνατότητές μας. Ευτυχώς για μας, το brand της κλασικής αρχαιότητας συνεχίζει να είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα της σύγχρονης Ελλάδας στον κόσμο. Που σημαίνει ότι, σε πολύ μεγάλο βαθμό, μας σώζουν οι αρχαίοι - διότι αν περιμέναμε να σωθούμε μόνοι μας...
».
[Διαβάστε περισσότερα: link] 



ΤΟ ΒΗΜΑ 09/01/2012
Γερ. Γιακουμάτος: "Νοικιάστε την Ακρόπολη"
«Αντί να κοπεί ο μισθός και η σύνταξη, καλύτερα να ενοικιάσει η πολιτεία την Ακρόπολη και όχι μόνον. Να ενοικιάσει όλους τους αρχαιολογικούς χώρους, τους Δελφούς, τον Ναό του Απόλλωνα, όλους και μάλιστα τώρα»
.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 

ATHENS VOICE 23/11/2011
Μανόλης Κορρές - "Το μανιφέστο της αισιοδοξίας"

Ακόμη και χωρίς τον περίκλειο Παρθενώνα και τα άλλα ανυπέρβλητα αριστουργήματα της κλασικής εποχής, δηλαδή μόνο τα ερείπια των ναών της αρχαϊκής εποχής και τα προγενέστερα αυτών μυκηναϊκά τείχη, η Ακρόπολη και πάλι θα αποτελούσε το σπουδαιότερο μνημειακό σύνολο της χώρας.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 



ΗΜΕΡΙΣΙΑ 8/11/2011
Πανό με σύνθημα "Αντίσταση-Resistance" στην Ακρόπολη

«Σήμερα, εν αναμονή του νέου πρωθυπουργού, αποφασίσαμε να αναρτήσουμε ως Νεολαία ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ και μαζί με φοιτητές-τριες, εργαζόμενους-ες, άνεργους-ες ένα μήνυμα αντίστασης απέναντι στην αντιδημοκρατική συναίνεση των αντιδραστικών πολιτικών δυνάμεων για τη συνέχιση του πολέμου ενάντια στους εργαζόμενους και τη νεολαία».
[Διαβάστε περισσότερα: link] 





Σπύρος Μοσκόβου, DW, 22/7/2010
Παρθενώνας και νεοελληνικά ανομήματα

Οι τεχνοκριτικοί και οι αρχαιομαθείς των μεγάλων γερμανικών εφημερίδων καταπιάνονται τώρα με αυτή τη σημασιολογική μεταστροφή των συμβόλων [...] Σύμβολα κάποτε μιας σεπτής μακαριότητας που στον καιρό της δημοσιονομικής πανούκλας μετατράπηκαν σε σύμβολα μιας ακατάσχετης κατάρρευσης.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 
[Ακούστε το ρεπορτάζ σε mp3: link] 



Τάκης Θεοδωρόπουλος, TΑ ΝΕΑ, 28/6/2010
Σκέψεις μέσα στα ερείπια

Πώς είναι δυνατόν μια ομάδα ανθρώπων να εισβάλλει με την ησυχία της στον αυστηρά φυλασσόμενο χώρο της Ακρόπολης για να κρεμάσει ανενόχλητη δύο τεράστια πανό από τα τείχη; Αραγε οι φύλακες τους ρώτησαν πού πάνε, τους ζήτησαν ενδεχομένως να πληρώσουν εισιτήριο... ;
[Διαβάστε περισσότερα: link] 



Μαίρη Αδαμοπούλου, TΑ ΝΕΑ, 29/8/2011
Η Βιρτζίνια Γούλφ στην Ακρόπολη

"Όταν ξημέρωσε πήγε ο καθένας μας στο κατάλληλο παράθυρο κι είδαμε από το σκοτάδι να αναδύεται ένας βράχος. Σκούρος κι αυλακωτός από τις σκιές, πάνω του υπήρχαν δύο συστάδες κιόνων, μία σκούρα όπως ο βράχος και μία λευκή και λεπτεπίλεπτη. Στην πραγματικότητα, υπήρχαν κι άλλοι κίονες, αλλά ξέραμε ότι εκείνες οι σκούρες ήταν το απάνθισμα του χώρου, ο Παρθενώνας".
[Διαβάστε περισσότερα: link] 




TO BHMA, 2/6/2010
Ασπρόμαυρες καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

Παρουσίαση έρευνας με τίτλο: «Η χρήση της αρχαιότητας σε πρώιμες τουριστικές φωτογραφικές απεικονίσεις» στο Μουσείο Μπενάκη.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 



Άτιτλο του Γιώργου Μακρή από τα
"Γραπτά Γιώργου Μακρή" σε επιμέλεια Ε. Χ Γονατά.
















TO BHMA, 27/4/2011
"Ακρόπολη, 27 Απριλίου 1941. Ποιος θυμάται τον Κουκίδη;"

Ηταν σαν σήμερα πριν από εβδομήντα χρόνια, όταν η Βέρμαχτ έμπαινε στην Αθήνα. Ηταν Κυριακή του Θωμά, η μέρα που ενέπνευσε και τη «Συννεφιασμένη Κυριακή», το μέγα τραγούδι του Τσιτσάνη. 
[Διαβάστε περισσότερα: link]
[Περί της "υποθέσεως Κουκίδη" link] 


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 4/3/2011
"Μετόπες εντειχισμένες"

Οι αρχαιολόγοι μέχρι τώρα πίστευαν ότι οι νότιες μετόπες έχουν καταστραφεί από την έκρηξη Μοροζίνι (1687). Τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι κομμάτια του ναού έπεσαν στο εσωτερικό του και συγκεντρώθηκαν αργότερα για να ενσωματωθούν στο τείχος.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 27/2/2010
"Παλαιές αντιλήψεις στο Νέο Μουσείο"

Δημιουργήσαμε μια ξενάγηση επιλέγοντας τα σημαντικότερα εκθέματα με τη βοήθεια αρχαιολόγων. Η Apple ανέβασε την εφαρμογή μας στην ιστοσελίδα της και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την αγοράσουν έναντι ενός συμβολικού ποσού. Πήραμε καλές κριτικές. Ενα χρόνο αργότερα, το Μουσείο της Ακρόπολης μας απάντησε ότι δεν ενδιαφέρεται να συνεργαστεί μαζί μας.
[Διαβάστε περισσότερα: link] 


Deutsche Welle, 7/1/2011
"...σαν αντίκρουση στο σήμερα με τις σκαιές σκιές του που σέρνονται παντού στην ελληνική πρωτεύουσα".


Ανάμεσα στο γαλάζιο του ουρανού και το λευκό του μάρμαρου ξεπηδά εκείνο το συναίσθημα ευτυχίας που προκαλούσε ανέκαθεν η αρμονία των κλασσικών κτισμάτων. Και τώρα αυτό το ναΰδριο, τόσο μικρό σε σύγκριση με τον Παρθενώνα, παρουσιάζεται σαν τέλεια ενσάρκωση όλης της νοσταλγίας για την Ελλάδα, από την εποχή του Βίνκελμαν μέχρι σήμερα.
[Διαβάστε περισσότερα: link]


ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 29/12/2010
"Ευχές αντίστασης και ξεσηκωμού με την ηλεκτρονική κάρτα του ΚΚΕ"

Το ξημέρωμα της Τρίτης, 4 Μάη του 2010, βρήκε το βράχο της Ακρόπολης στολισμένο με δυο τεράστια πανό του ΚΚΕ με το σύνθημα «Λαοί της Ευρώπης ξεσηκωθείτε», γραμμένα στα ελληνικά και τα αγγλικά.

[Διαβάστε περισσότερα: link]


 LE MONDE, 27/12/2010
 "Οι συμβασιούχοι στην Ακρόπολη “σκαρφάλωσαν” στην τέταρτη θέση"

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν έως τώρα, από on-line ψηφοφορία που διοργανώνει έκδοση της εφημερίδας «Le Monde» η η κατάληψη της Ακρόπολης από τους συμβασιούχους του υπουργείου Πολιτισμού κατακτά την τέταρτη θέση ανάμεσα στις οχτώ σημαντικότερες οργανωμένες διαμαρτυρίες που σημειώθηκαν το 2010".

[Διαβάστε περισσότερα: link]



 Ο 'Άγιος Βασίλης πετά πάνω από τον Παρθενώνα. 24/12/2010 
 Βίντεο του Βορειοαμερικανικού Επιτελείου Αεροδιαστημικής Άμυνας (NORAD).
 "...Santa loves it so much here because of all that history".




 Γιάννης Κουνέλης, ΤΑ ΝΕΑ,  26/12/2010
 "... βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας: είναι ο Παρθενώνας".

Για την ουμανιστική δύναμη που εκπέμπει το έργο του, απάντησε στην συνομιλήτρια του: «Ο ουμανισμός τις τελευταίες δεκαετίες βρίσκεται σε κρίση. Απαιτεί πάντα ένα μέτρο κι αυτό βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας: είναι ο Παρθενώνας. Κι αυτό είναι το μέλλον δεν είναι το παρελθόν».
[Διαβάστε περισσότερα: link]




 Γιώργης Γιατρομανωλάκης, ΤΑ ΝΕΑ, 23/12/2010
 "Στην κορυφή του Βράχου, ο λεηλατημένος Ναός. Άφωνος".



...Στην κορυφή του Βράχου, ο λεηλατημένος Ναός. Αφωνος. Δεξιά και αριστερά διακρίνονται άνθρωποι να κρατούν σημαίες. Στα πόδια του Ναού, στη ράχη του Βράχου, κρέμεται το προϊόν [...] Οικειοποιείται τη θέση του Ναού. Αποκτά τεράστια εμπορική αξία.

[Διαβάστε περισσότερα: link]



Garth Fowden, ερευνητής, Εθνικό ΄Ιδρυμα Ερευνών, 28/12/2010 και 11/1/2011
"Είμαστε κληρονόμοι μιας φονταμενταλιστικής αντιμετώπισης της Ακρόπολης..."


Είμαστε κληρονόμοι μιας φονταμενταλιστικής αντιμετώπισης της Ακρόπολης, που ξεκινά αμέσως μετά την απελευθέρωση, 31 Μαρτίου 1833, και οδηγεί στην αφαίρεση σχεδόν κάθε στοιχείου που σχετίζεται με την χριστιανική ή την ισλαμική φάση. Για χάρη της εκκολαπτόμενης νέας Ευρώπης, που σιγά-σιγά ξεχνά τις κλασικές ελληνορωμαϊκές της ρίζες, ενώ βρίσκεται αντιμέτωπη με την παρουσία του Ισλάμ, ξανά εντός των τειχών, θα επιχειρήσουμε μια καινούργια προσέγγιση σ’ ένα μνημείο που υποτίθεται ότι το γνωρίζουμε καλά.
[Διαβάστε περισσότερα: link]




Χρυσούλα Παπαδιέλη, Deutsche Welle, 16/12/2010
"... Να τα ξαναδούμε από μία άλλη οπτική γωνία, όχι απλώς ως κάτι όμορφο, αισθητικά άψογο"

«Δεν είναι μόνο ο Παρθενώνας, είναι και το πώς λειτουργεί ο χώρος γύρω από τον Παρθενώνα. Δεν είναι μόνο οι Δελφοί, αλλά πώς διαφυλάσσεται το περιβάλλον γύρω από τους Δελφούς. Και βεβαίως πρέπει να συνδεθούν με κάποια έννοια ή συμβολισμό. Ο Παρθενώνας, η Αγορά της Αθήνας για παράδειγμα είναι η Αγορά της δημοκρατίας. Μπορούν να συνδεθούν πάρα πολλά μνημεία δικά μας. Απλώς πρέπει να τα ξαναδούμε αυτά τα μνημεία κι αυτό είναι για μένα η μεγάλη πρόκληση. Να τα ξαναδούμε από μία άλλη οπτική γωνία, όχι απλώς ως κάτι όμορφο, αισθητικά άψογο» επισημαίνει η κ.Παλιαδέλη. 
[Διαβάστε περισσότερα: link]


Μ. Μαργωμένου, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 4/12/2010
Ο Παρθενώνας, το θωρηκτό Αβέρωφ, το Ηρώδειο... η τηλεοπτική θεαματικότητα.

Το 2008 η Τζένιφερ Λόπεζ ανέβασε το μπουντουάρ της στην Ακρόπολη, για να φωτογραφηθεί ως Καρυάτιδα, αλλά η Μαρία Δαμανάκη σκανδαλίστηκε και σήκωσε επανάσταση. Το 2007, η Εύα Στεφανή κόντεψε να υποστεί μοίρα Αθανασίου Διάκου όταν στην έκθεση Art Αθήνα παρουσίασε πλάνα της Ακρόπολης εναλλάξ με μια χαριτωμένη κυρία σε κατάσταση αυτοϊκανοποίησης. Και το 1999, το έθνος ξεσηκώθηκε επειδή το Βρετανικό Μουσείο επέτρεψε να κάνουν οι διαπρεπείς καλεσμένοι του πάρτι δίπλα στα Ελγίνεια. Αλλά, όπως είχε πει και η Nelly, που το 1928 δέχθηκε την πρώτη ομοβροντία εθνικών πυρών επειδή φωτογράφισε στην Ακρόπολη μια γυμνή χορεύτρια, «εγώ το θεώρησα φυσικό να φωτογραφίσω ένα γυμνό στις αρχαίες κολώνες». Και ο ελληνισμός το θεώρησε φυσικό να την κατακεραυνώσει…
[Διαβάστε περισσότερα: link]


ΝΑΥΤΙΛΟΣ, Ελευθεροτυπία, 29/11/2010

"Έφριτταν οι παρθένες πέννες με την ανάρτηση πανώ στην Ακρόπολη".

Εφριτταν οι παρθένες πέννες με την ανάρτηση πανώ στην Ακρόπολη. Κι ωρύονταν για την «εικόνα της χώρας που αμαυρώνεται». Τώρα που τα πανώ «έγειραν» τον Πύργο της Πίζας, τσιμουδιά οι παρθένες (και πρόθυμες να προσυπογράφουν Μνημόνια και Σχέδια Ανάν) πέννες. Ομως, πριν «βεβηλωθεί» η Ακρόπολη, ο Πύργος του Αϊφελ, το Μπιγκ Μπεν, το Κολοσσαίον και όλα σχεδόν τα μνημειακά εμβλήματα της γηραιάς Ευρώπης έχουν κατά καιρούς επίσης «βεβηλωθεί» με συνθήματα και πανώ πολιτών που διαμαρτύρονται ή αγωνίζονται. Κι αυτό το γνώριζαν οι παρθένες πέννες, δουλειά τους όμως είναι να ψεύδονται. Διότι αν τυχόν αναρτηθούν και πάλι συνθήματα στην Ακρόπολη και πάλι οι παρθένες πέννες θα ωρύονται, κάνοντας πάλι ότι δεν γνωρίζουν, διότι όχι μόνον ψεύδονται, αλλά διότι η δουλειά της προπαγάνδας είναι να επαναλαμβάνει τα ψέματα. Τέλος, το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε: ο Παρθενώνας είναι ο ίδιος δήλωση της δημοκρατίας για ισονομία και ισηγορία. Δεν τον προσβάλλουν τα πανώ και τα συνθήματα, αλλά οι παρθένες πέννες με τα ψεύδη και την προπαγάνδα τους.
[Διαβάστε περισσότερα: link]


LIFO 10/11/2010 Ο Δημήτρης Δημητριάδης κατά τη διάρκεια του Marathon Project
 "Πολιτισμός είναι η κάλυψη του κενού ανάμεσα σε Εμάς και τους Έλληνες"

«Πολιτισμός είναι η κάλυψη του κενού ανάμεσα σε Εμάς και τους Έλληνες», λέει ξαφνικά και ολέθρια o Δημήτρης Δημητριάδης κατά την διάρκεια της συνέντευξης/παρουσίασής του στο κατάμεστο καφενείο του Μουσείου της Ακρόπολης. Και συνεχίζει: «Η θέα αυτή (σ.σ. η θέα της Ακρόπολης) δεν είναι εγγύηση (εθνικής) ταυτότητας. Σήμερα όλα τα πράγματα μοιάζει να έχουν τελειώσει, φτάνει να το αποδεχτούμε και να δούμε την ταυτότητά μας σε μηδενική αρχή». [...] «Η Σάρα Μόρις ομολόγησε ότι δεν μπορεί να μη σκέφτεται το Λας Βέγκας κάθε φορά που βλέπει τη φωτισμένη Ακρόπολη έτσι όπως φαντάζει από το Μουσείο, θα έκαναν τον Γιώργο Μάκρη και τους σαμποτέρ των αρχαίων μνημείων μάλλον ευτυχισμένους, εάν ήταν ακόμη μαζί μας».
[Διαβάστε περισσότερα: link]


16/11/2010 Ο Ηλίας Ψινάκης στην πρώτη του ενφάνιση ως Δημοτικός Σύμβουλος φωτογραφίζεται στην Ακρόπολη






ΤΟ ΒΗΜΑ, 14/11/2010, Συνέντευξη του Ρόντερικ Μπήτον
 "...κάτι νέο εκεί όπου κάποτε υπήρχαν μόνο ερείπια" 

«Σκέφτομαι μερικές φορές βλέποντας τα τουριστικά καταστήματα στην Πλάκα, όλους αυτούς τους Παρθενώνες, τους Περικλήδες,τις περικεφαλαίες,ότι αυτή είναι μια τετριμμένη εικόνα μιας σημερινής Ελλάδας που δεν είναι στην πραγματικότητα η σημερινή! Η νεότερη Ελλάδα έχει τα δικά της επιτεύγματα σε τέχνες και επιστήμες.Το μεγαλύτερο ίσως να είναι ακριβώς η οικοδόμηση μιας συλλογικής συνείδησης γύρω από μια ιδέα της αρχαιότητας η οποία συγκροτείται από την Επανάσταση και εντεύθεν.Και βρίσκω ιδιαίτερα εντυπωσιακή τη δημιουργία αυτής της Ελλάδας,η οποία είναι ταυτόχρονα αρχαία και βυζαντινή αλλά και σύγχρονη, σημερινή,κάτι νέο εκεί όπου κάποτε υπήρχαν μόνο ερείπια».
[Διαβάστε περισσότερα: link]




ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - PLUS. Συνέντευξη του Νάνου Βαλαωρίτη. 28/10/2010
"Ο Παρθενώνας μας καταπιέζει"



[Ο Θανάσης Νιάρχος αποκρίνεται στον Νάνο Βαλαωρίτη: link]



Christos Chrissopoulos's Facebook profile BLOG BLOG
Creative Commons License